Edward Szutter

Artykuł o artyście znalazł się w 1 numerze Artysta i Sztuka – kliknij i przejdź do numeru.

Edward Szutter urodzony w 1957 r. w Bolesławcu Śl. Członek Związku Polskich Artystów Plastyków. Brał udział w 68 ogólnopolskich i międzynarodowych wystawach malarstwa. Miał 22 wystawy indywidualne. Zajmuje się również monumentalnym malarstwem ściennym i projektowaniem witraży. Czternastokrotnie nagradzany na ogólnopolskich wystawach malarstwa. 2007 – Stypendium twórcze Urzędu Marszałkowskiego.

Obrazy artysty kupisz w galerii kwartalnika Artysta i Sztuka. Kliknij i przejdź do galerii AiS.

Przeczytaj cały wywiad z artystą za darmo >>>

Edward Szutter obrazy artykuł malarstwo martwa natura, artysta i sztuka

www.szutter.info

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Opis

Edward Szutter malarstwo, martwa natura, surrealizm, obrazy martwej natury
Pracownia artysty
Edward Szutter, malarstwo, martwa natura, surrealizm, obrazy martwej natury
Edward Szutter, Martwa natura XXVII, olej na płótnie, 65 x 50cm

KROK PO KROKU

Edward Szutter, Martwa Natura IXC z cyklu „Pod pozorem codzienności”, olej na płótnie, 65 x 50 cm

Podczas malowania obrazu zasadniczą sprawą jest dobre oświetlenie malowanej płaszczyzny jak i utrwalanych przedmiotów. Światło dzienne jest jednym z lepszych źródeł światła do tego celu i pozwala na realistyczne odzwierciedlenie rzeczywistości pod kątem barwy.
„W przypadku prezentowanej martwej natury światło dzienne pada z dużej oszklonej płaszczyzny w dachu. Tego typu obrazy, jak i inne, niekoniecznie w konwencji martwych natur, maluję starając się oddać rzeczywisty wizerunek przedmiotu. Wyszukuję w modelach i podkreślam najbardziej charakterystyczne akcenty, te, które przykuły moją uwagę i zdecydowanie zainspirowały to zwykle ślady upływu czasu!”

KROK 1 Wykonanie szkicu na podobraziu Wpatruję się w ustawione obok sztalugi przedmioty, będące trzonem kompozycji i wykonuję rysunek na płótnie, trzymając się wstępnej koncepcji obrazu.
KROK 1 Wykonanie szkicu na podobraziu Wpatruję się w ustawione obok sztalugi przedmioty, będące trzonem kompozycji i wykonuję rysunek na płótnie, trzymając się wstępnej koncepcji obrazu.
KROK 2 Nanoszenie pierwszych warstw farby Określam kolor i stopniowo wypełniam cienką warstwą farby poszczególne miejsca określone linią rysunku.
KROK 2 Nanoszenie pierwszych warstw farby Określam kolor i stopniowo wypełniam cienką warstwą farby poszczególne miejsca określone linią rysunku.
KROK 3 Wprowadzenie kolorów Nakładam kolor na pozostałe miejsca głównego motywu zaznaczając w przybliżeniu kolor tła.
KROK 3 Wprowadzenie kolorów Nakładam kolor na pozostałe miejsca głównego motywu zaznaczając w przybliżeniu kolor tła.
KROK 4 Określenie ostatecznej kolorystyki Wprowadzam pozostałe elementy kompozycji, malując je w dużym finałowym przybliżeniu. Obraz nabiera ostatecznych kształtów.
KROK 4 Określenie ostatecznej kolorystyki Wprowadzam pozostałe elementy kompozycji, malując je w dużym finałowym przybliżeniu. Obraz nabiera ostatecznych kształtów.
KROK 5 Finał Najważniejszy emocjonujący moment to wydobywanie farbami olejnymi ostatecznej wizji obrazu. Praca nad szczegółem.
KROK 5 Finał Najważniejszy emocjonujący moment to wydobywanie farbami olejnymi ostatecznej wizji obrazu. Praca nad szczegółem.

Edward Szutter krok po kroku

 

 

Edward Szutter malarstwo, martwa natura, surrealizm, obrazy martwej natury
Edward Szutter, Martwa natura XII, olej na płótnie, 65 x 55cm
Edward Szutter malarstwo, martwa natura, surrealizm, obrazy martwej natury
Edward Szutter, Martwa natura LXII, olej na płótnie, 140 x 110cm
Edward Szutter malarstwo, martwa natura, surrealizm, obrazy martwej natury
Edward Szutter, Martwa natura XXXIV, olej na płótnie, 50 x 65cm
Edward Szutter pracownia Edward Szutter malarstwo, martwa natura, surrealizm, obrazy martwej natury
Edward Szutter podczas pracy nad obrazem.

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz