Opis
Jacek Yerka
UROK WYŚNIONYCH KRAIN. SZTUKA JACKA YERKI
„Lubię w pracy twórczej przecieranie ścieżek, odkrywanie nowych skojarzeń, zagłębianie się w światy niemożliwe – to są najprzyjemniejsze, ale i najtrudniejsze etapy pracy nad obrazem. A motywy? Kiedyś fascynowała mnie możliwość wyciągnięcia na światło dzienne i utrwalenia marzeń, snów koszmarów oraz innych ulotnych wrażeń. Nadal mnie to fascynuje, a jeszcze zdarza się, że mi za to płacą – Jacek Yerka. Artykuł w całości i za darmo przeczytacie klikając link <<<<
David Jon Kassan
ULOTNY ROMANTYZM TWORZENIA. MALARSTWO DAVIDA JONA KASSANA
„Moja praca jest rodzajem medytacji, sposobem na spowolnienie czasu i formą ostrożnej obserwacji pomijanych plasterków środowiska, w którym się obracam. To nic innego jak subtelność emocji moich znajomych,zamieszkujących wspomniane otoczenie, które mnie intryguje. Obrazy mojego autorstwa dążą do rzeczywistości, są szansą na naśladowanie życia równocześnie w skali i całej jego złożoności. Widz otrzymuje naturalną perspektywę tematu – taką, jaką obserwujemy na co dzień; pozbawiony oceny oraz zewnętrznych sugestii widok w najbardziej surowym stanie – David Jon Kassan.
F. Scott Hess
MAGIA BEZ TAJEMNIC
W malowanych z renesansową precyzją obrazach Hessa historia przeplata się ze współczesnością, mitologia z prywatnością, a psychoanaliza z obserwacją zewnętrznych przejawów życia. Artysta grupuje swoje prace w cykle, m.in. „Godziny dnia”, „Hotel Vide” czy „Siedem uśmiechów Boga”. Trudne do jednoznacznej interpretacji, wyrafinowane kompozycyjnie i kolorystycznie obrazy Hessa to na ogół wielkoformatowe i wielofiguralne sceny rodem z psychologicznego dramatu, teatrzyku okrucieństwa i absurdalnej groteski. W swej Komedii Ludzkiej malarz obsadza osoby z najbliższego otoczenia, członków rodziny oraz samego siebie, nierzadko w autoironicznym kontekście. W jego pracach zaszyfrowany jest silny wątek autobiograficzny – obrazy F. Scotta Hessa odnoszą się do jego traum z wczesnego dzieciństwa i silnie przeżytych wydarzeń dorosłego życia.
Monstfur
ULICA – MEDIUM (NIE)DOSKONAŁE
Są jednym z najciekawszych zjawisk w polskim street arcie. Ich murale, tworzone w technice szablonu, sięgają do retoryki czasów PRL-u. Operują mocnym obrazem, który w miejskiej przestrzenizdaje się być współczesnym motywem vanitas, wdzierającym się na najmniej oczekiwane płaszczyzny. Zachwycają techniką i wyobraźnią. Ich prace znalazły się w ważnych publikacjach dotyczących street artu: angielsko-francuskiej „STENCIL HISTORY X”, gdzie zobaczymy ich obok Banksy’ego i Le Bateleura oraz w albumie „Polski street art”. Poznajcie Monstfura – fikcyjny byt o niezwykłym talencie.
Dariusz Zieliński
FORMY ODNALEZIONE
Wizyta w podwarszawskiej pracowni Dariusza Zielińskiego uświadamia mi kim jest współczesny rzeźbiarz. To nie tylko wnikliwy obserwator przyrodyi ludzi, ale również rzemieślnik. Od powstania pomysłu do zrealizowania gotowej rzeźby dzielą go długie godziny w pracowni, przygotowywanie form, lepienie w wosku, wypalanie, a następnie praca w odlewni.
Helmut Newton
I’M PORNOGRAPHER. FOTOGRAFIA HELMUTA NEWTONA
„I’m pornographer” – mówił o sobie Helmut Newton, poprzez znamienną dla swojej wypowiedzi prowokację. Bo przecież to stwierdzenie nie opisuje tego, co tworzył. Miał bujną i perwersyjną wyobraźnię, ale jego zdjęcia nie były ilustracjami jego sadomasochistycznych fantazji. Pokazywał to, co zaobserwował w otaczającym go świecie – wyrafinowanej i znudzonej burżuazji. Był pierwszym fotografem, który zrewolucjonizował fotografię mody. Muzeum fotografii Fotografiska w Sztokholmie w tym roku pokazało przekrojową wystawę jego prac.
Opis
UCZTA WROCŁAWSKA
„Plakaty rozwieszone we wrześniu na ulicach Wrocławia zapraszały na „Ucztę 3 dań”, czyli na odbywające się prawie jednocześnie wystawy: „Korespondaż – Jiři Kolař i Beatrice Bizot”, „Derealizm” oraz „Rodzina Breughlów. Arcydzieła malarstwa flamandzkiego”. Dawno w żadnym polskim ośrodku kulturalnym nie było tak smakowitej oferty dla miłośników sztuk plastycznych.”
EROTYZM W SZTUCE. WYBÓR MODELKI DO AKTU. CZĘŚĆ I
Czym jest akt? Przejawem zmysłowości w sztuce, hołdem pięknu ludzkiego ciała, a może zbiorem uniwersalnych prawd o świecie zapisanym w gestach modela? Kim jest wymarzona muza? Czy ważniejsza jest fascynacja ciałem modela, czy też wnikliwe poznanie jego osobowości? Na te oraz inne pytania odpowiedzą nam artyści i zarazem eksperci od sztuki tworzenia aktów: Anna Wypych, Marek Fijałkowski oraz Krzysztof Izdebski-Cruz.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.